Aizax: Uncovered

Music - Politics - all this kind makes me...

8:07 AM

In studio

Ditulis oleh Zax

Selepas hampir 4 bulan berehat daripada sebarang aktiviti recording, akhirnya aku n kwn2 kembali semula ke studio milik aku, Powerforce Studio. Ceritanya, mahu menghabiskan baki rakaman Feel One dan menyambung balik rakaman Buraq yang sekian lama tertangguh dek kerana kesibukan kerja lain.

Bercerita tentang Buraq, sesi kali ni lebih fokus pada lagu2 yang sedikit heavy dan progressif, banyak yang berkisar ttg sejarah Islam, perjuangan dan jihad. Dari segi teknikalnya, mungkin aku lebih banyak bereksperimentasi dengan sound2 yang berat, bermelodi dan byk elemen orkestra serta syththesizer.

Perlu berhati-hati juga. Aku perlu pastikan walaupun lagu tersebut bertaraf 'Berat' dan 'rock', tapi elemen nasyid dan dakwah tetap ada. Paling penting, lagu tu mesti ada ruh dan semangat....

Beberapa preview aku dah letak dalam Facebook aku, tapi cuma basic track dan blom lengkap lagi. Insyaallah akan btol2 fokus kali ni....

1 kata orang:

Nadirah Ahmad Azam said...

good luck ijat!